Thunderbird mail instellen

Thunderbird problemen met mail instellingen laatste wijziging dec. 2017

Wij adviseren alleen nog gebruik te maken van mail via de beveiligde verbinding

Stel je wilt het e-adres voorbeeld @hostingby.eu via beveiligde verbinding toevoegen aan Thunderbird

pop en smtp: mail.axc.nl    (Let op dit geldt voor accounts bij hostingby)
kies

In Thunderbird onder extra, Account instellingen.
Kies bij Account acties Email account toevoegen en

vul jouw email adres en ww in en klik doorgaan

x

Kies nu handmatige configuratie

x

Kies bij inkomend pop3, vul bij serverhostnaam: mail.axc.nl in en kies bij SSL SSL/TLS in, poort wijzigt dan vanzelf.
En vul bij gebruikersnaam het volledige email adres in!

x

Klik opnieuw testen, bij geen foutmeldingen op Gereed.

Dan bij account bij antwoordadres je email adres nog 1x invullen

x

Ga dan naar Serverinstellingen
Om te voorkomen dat de mailbox volraakt worden de volgende instellingen geadviseerd;
Op mobiele apparaten: [x] berichten op de server laten.
Op de thuis pc: [x] voor maximaal 14 dagen (of kies maximaal 31 of ** dagen), zo is de mail voor die opgegeven tijd ook beschikbaar via andere locaties, werk, mobiel, webmail.
Handmatig af en toe je mailbox opschonen kan via webmail

x

27-10-2016 archief
Bij de nieuwe versie van Thunderbird wordt er automatisch gezocht naar de mail instellingen en dat gaat vaak niet goed!
Eerste gebruik thunderbird: stel (eventueel) als eerste de account die van je internet provider in (ziggo, casema, tele2, xs4al.....).

* In het verleden was het ook mogelijk om met andere SMTP instellingen te verzenden, dit kan nog wel maar wordt op steeds meer servers geweigerd, kies dus voor mail.je-domeinnaam.nl
Ook het ontvangen van mail vanaf een niet bestaand e-adres is niet meer mogelijk! Deze instelling is door de provider gemaakt om spam te voorkomen, helaas zijn er ook bedrijven die op deze manier hun mailings en facturen verzenden, die komen dan ook niet meer aan.

Ga naar Extra, accountinstellingen, (verwijder eventueel eerst foute accounts) onder accountinstellingen
kies nieuwe e-mail account,

Vul in: naam, e-adres en ww, klik doorgaan, (laat thunderbird zoeken) kies dan bewerken,

Vul in

Kies pop3 en kies handmatige configuratie

Selecteer hier pop3 en klik op Handmatige configuratie

wijzig bij;

Inkomend: pop3  mail.je-domeinnaam.nl [pop] 110 [geen]  normaal wachtwoord

uitgaand: SMTP   mail.je-domeinnaam.nl  [smtp]  25 (soms 587)  [geen]  normaal wachtwoord en klik opnieuw testen, bij geen foutmelding klik Gereed

probleem zit in imap en poortkeuze

Vink aan [x] ik begrijp de risico's en klik Gereed

extra instellingen

Voor de overige instellingen
Vul bij antwoordadres je e-mail adres in, voor verzenden daar moet jouw mail.je-domeinnaam.nl staan

Ga naar de account, klik serverinstellingen, (indien het een extra e-mail adres bij je hoofdaccount is, kies bij gebruikersnaam het volledige adres @ je-domeinnaam.nl

Om te voorkomen dat de mailbox volraakt worden de volgende instellingen geadviseerd;
Op mobiele apparaten: [x] berichten op de server laten.
Op de thuis pc: [x] voor maximaal 14 dagen (of kies maximaal 31 of ** dagen), zo is de mail voor die opgegeven tijd ook beschikbaar via andere locaties, werk, mobiel, webmail.
Handmatig af en toe je mailbox opschonen kan via webmail

 

 

Normaal staat de account in aparte map, dit kan ook bij elkaar
Let op! dit alleen bij nieuwe accounts doen omdat eerdere berichten verloren gaan!
klik geavanceerd voor
kies Postvak IN van deze server account....  voor mail aparte map,
kies Postvakin van andere account en lokale mappen...  voor alle accounts in 1 map,
kies eventueel [x] Deze server.....[ ] of [x] om bij account mail wel of niet auto mail ophalen.

kies OK en thunderbird herstarten

Terug naar support

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Hostingby.nl 
Support
Mededelingen
Soest


                        Terug naar boven